نقد و بررسی

ماکیتا ، اصالت ژاپنی

شرکت ماکیتا ، کیفیت و اصالت ژاپنی با بیش از یک قرن تجربه

شرکت makita تولید کننده ی ابزارهای قدرتی در ۲۱ مارس ۱۹۱۵ در آیچی ژاپن تحت نام ماکیتا دنکی سِی ساکوشو توسط ماسابورو ماکیتا تأسیس شد. در ابتدا شرکت به فروش و تعمیر تجهیزات روشنایی و موتورها میپرداخت. این شرکت با بیش از ۳۵۰ نوع محصول در ۴ زمینه اولین تولید کننده و صادر کننده ابزارآلات الکتریکی در ژاپن است.

تاریخچه شرکت ماکیتا

در سال ۱۹۴۵ ماکیتا برای در امان ماندن از بمباران ، کارخانه خود را به شهر سومیوشی در استان آنجو منتقل کرد. در سال ۱۹۵۵ جوجیرو گوتو ریاست شرکت را بر عهده گرفت و سه سال بعد این شرکت اولین ابزار برقی خود یعنی رنده برقی را تولید کرد. در همین سال با تولید اولین شیار زن سیار جایگاه خود را به عنوان متخصص ابزار برقی در بازار پیدا کرد. تا پایان سال ۱۹۶۲ ارّه گرد بر و دریل نیز به ابزار تولید شده توسط این شرکت اضافه شدند.

 

دستاورد مهم ، تولید دریل شارژی

اولین ابزار شارژی ماکیتا یعنی دریل شارژی ۶۵۰۰D در سال ۱۹۶۹ توسط این شرکت تولید شد. به دنبال این موفقیت ماکیتا دفتر خود را در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۷۰ افتتاح کرد. سپس در سال ۱۹۷۸ دریل شارژی مدل ۶۰۱۰D را تولید نمود.

ماکیتا makita

فناوری موتور براشلس

ماکیتا اولین ابزار براشلس خود را برای صنایع دفاعی و هوایی در سال ۲۰۰۴ تولید کرد. در موتورهای براشلس بر خلاف موتورهای براش ، هسته ثابت بوده و پوسته می چرخد. پس این موتورها نیاز به جاروبک نداشته و در نتیجه برای طول مدت کار ، قدرت و سرعت بیشتر طراحی شده اند. به همین علت ابزارهای ماکیتا انتخاب خوبی برای مونتاژهای دقیق بودند. در سال ۲۰۱۰ ماکیتا این فناوری کارامد را با تولید دریل و پیچ گوشتی شارژی ۱۸ ولتی در اختیار بقیه پیمانکاران قرار داد.

 

makita موتور براشلس

شرکت های زیر مجموعه

این شرکت در سال ۲۰۰۲ خط تولید محصولات ارزان قیمت خود را برای فروش در بازارهای آسیایی خارج از ژاپن تحت نام Maktec در چین راه اندازی کرد. محصولات Maktec نام برند makita را یدک می کشند و بنا به گفته ی این شرکت ، Maktek با کاهش هزینه های تولید ، محصول نهایی را با قیمتی ارزان تر ولی بدون هیچ افت کارایی نسبت به محصولات makita ارائه می کند.

برخی از دستاورد های شرکت ماکیتا

 

 Makita

شرکت بوش یکی از رقبای اصلی makita می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *